30 lipca 2013

Idioms - Weather (Idiomy - Pogoda)

Dzisiejsza rekordowa temperatura (37+) zainspirowała mnie do napisania posta "pogodowego". Zebrałam dla Was 15 angielskich przysłów i idiomów, związanych ze słońcem, deszczem, burzą... 


Zresztą zobaczcie sami! :)


1. to be on cloud nine - być w siódmym niebie
2. it is raining cats and dogs - leje jak z cebra
3. as quick as lighting - szybki jak błyskawica
4. as right as rain - zdrowy jak ryba
5. to make hay while the sun shines - kuć żelazo, póki gorące
6. to be under a cloud - być podejrzanym
7. to take by storm - wziąć coś szturmem
8. to put sth on ice - odłożyć coś na później 
9. to be under the weather - być w złym humorze, niedomagać

10. it never rains but it pours - nieszczęścia chodzą parami
11. to chase rainbows - podążać za czymś, czego nie można osiągnąć
12. to hope it rains on one's parade - źle komuś życzyć
13. to be a breeze - być bardzo prostym do zrobienia
14. to steal one's thunder - odwrócić od kogoś uwagę i skierować ją na siebie
15. a fair-weather friend - przyjaciel, który jest przy Tobie tylko wtedy, gdy sprzyja Ci szczęście


Don't put English on ice, just make hay while the sun shines! 


It is raining cats and dogs!

12 komentarzy:

  1. Witaj :) Trafiłam dzisiaj na Twój blog i od razu mi się spodobał. Świetnie wszystko tłumaczysz. Mogłabyś poradzić mi jak 'otworzyć się' i zacząć lepiej mówić po angielsku? Uczę się tego języka od 6 lat i umiem naprawdę sporo, ale przychodzi co do czego, a ja nie potrafię porozumieć się po angielsku. Naraz zapominam najprostszych słów i wyrażeń... Znam wiele osób, które znają same podstawy a rozmawiają lepiej niż ja. Czy można jakoś temu zaradzić? Pozdrawiam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Strasznie się cieszę, że Ci się tu podoba! :)

      Wygląda na to, że nie możesz sie porozumieć nie ze względu na brak umiejętności, tylko przez jakąś blokadę psychiczną. Boisz się mówić? Myślisz, że powiesz coś źle i ktoś Cię nie zrozumie? Większość osób uczących się języka ma ten problem. Pierwsza zasada - zacznij mówić. Wejdź na stronę, na której można pogadać z nativami, zapoznaj się i mów! Najlepiej przez skype'a. Najważniejsze jest to, żeby się odblokować. Po tygodniu treningu myślę, że zauważysz różnicę. Po 2gie - nie myśl za dużo o gramatyce, liczy się przekazany komunikat. Nie przejmuj się czasami i innymi głupotami, po jakimś czasie zaczniesz używać ich automatycznie. Jeżeli dużo podróżujesz - a już wiem, że tak jest, to wykorzystaj to! A więc po 3 - korzystaj z każdej okazji, żeby mówić. Nie wykręcaj się! Nawet, jeżeli o czymś wiesz, po prostu przełam się i zapytaj o to - gdzie jest nabliższy sklep, gdzie można kupić pamiątki, w jakich godzinach jest śniadanie...

      Mam nadzieję, że pomogłam choćby w minimalnym stopniu. Wierzę, że sobie dasz radę, bo przecież masz już do tego świetne podstawy!

      Pozdrawiam,

      Karolina :)

      Usuń
    2. Dzięki. Jasne, że pomogłaś. Ostatnio wpadłam właśnie na pomysł, żeby porozmawiać z ludźmi z różnych krańców świata po angielsku. Zarejestrowałam się na interpals.net i sobie z nimi piszę. Będę musiała pomyśleć coś o skype, ale szczerze to jakoś nie mogę się przemóc... Wierzę w to, że za jakiś czas dam radę :) Jak coś to napiszę :D Pozdrawiam

      Usuń
    3. No jasne, że dasz radę :D Przecież w Internecie jesteś anonimowa, nikt nie wie kim jesteś, jak wyglądasz... Nie ma sie czego bać! :)

      Usuń
  2. Uwielbiam Twojego bloga :) :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Żałuje że nie znalazłam twojego bloga przed maturą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jednej srony - przykro mi, że go nie znalazłaś, a z drugiej - cieszę się, że Ci się podoba :)!

      Usuń
  4. Jak ja sie cieszę, że tu trafiłam :) Powiem Ci, że języka zaczęłam się uczyć dopiero za granicą. Mówiłam dużo choć rozumiałam mało :d często bywało tak, że gadałam całkiem bez sensu żeby tylko się otworzyć do ludzi i o dziwo oni mnie prawie rozumieli i wspierali w mojej wymowie :) Język Angielski jest super! Będę go szlifować dzięki Twoim poradom a raczej Twojej nauce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też się cieszę, że tu jesteś :) No i właśnie o to chodzi - żeby mówić! Bo jak inaczej można nauczyć się języka? Super, że się przełamałaś i nie przejmowałaś sie tym, że nie wszystko rozumiesz :) Zapraszam jak najczęściej!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajny i przydatny post! Warto uczyć się idiomów, bo im więcej się ich zna ( i poprawnie używa) tym nasz angielski brzmi naturalniej.

    OdpowiedzUsuń